30. 06. 2015.

Moj mali vrt začinskog bilja

 Iako sam ovaj blog zamislila još davno kao beauty blog, odlučila sam da se neću ograničavati i da ću sa vama podijeliti svoje hobije. Već sam vam spominjala svoj mali vrt začinskog bilja u ovom postu.
Žao mi je što nisam fotografisala cijeli proces, ali tada nisam bila sigurna da li ću pisati o ovome, a svakako sam bila previše uzbuđena i nestrpljiva da posadim svoje biljke. Ovo je moj vrt na dan kada je posađen, otprilike prije mjesec dana. Tu sam imala: ruzmarin, mentu i bosiljak. 


Iskreno, nisam nikada nešto puno znala o uzgoju biljaka. Kod mene jedino uspijevaju kaktusi i moja aloja jer se sjetim zaliti ih jednom mjesečno, što njima i odgovara. Kaktuse mi je mama presađivala, a ovaj sam projekat uradila sama. Dakle, trebala mi je jedna velika saksija, malo kamenčića ili pijeska, zemlja za cvijeće i presade začinskih biljaka. Inspiraciju za ovaj poduhvat dobila sam na jednom YouTube kanalu koji pratim. Ako vas video zanima, možete ga pogledati ovdje
Inače volim kuhati i gledati kulinarske emisije, tako da mi je oduvijek bio san imati svoje svježe biljke. Mislila sam da je mnogo komplikovanije nego što je zapravo. 
Na dno saksije sam poredala kamenčiće, zatim tanki sloj zemlje. Izmrvila sam ljuske jajeta (to hrani biljke i potspješuje njihov rast), opet zemlju i počela sam saditi presade. Nježno sam razgrnula zemlju da napravim mjesto za biljku, izvadila je iz malene saksije u kojoj dođe kada se kupi, zagrnula zemljom i zalila. To je sva mudrost. Kao što vidite na fotografiji iznad, moj "vrt" je bio malo siromašan i bilo je još mjesta za dvije biljke. Sada imam: bosiljak, macinu travu, ruzmarin, limunski timijan, mentu, korijander i u sredini između ovih biljaka, posađen mažuran. 


Ruzmarin
Ruzmarin jako volim da koristim za začinjavanje brusketa, krompira, ribe, općenito u kombinaciji sa bijelim lukom. Samtram ga jednim od osnovnih začina. Posebno mi je drag zato što me podsjeća na more. Neka od svojstava ruzmarina su: reguliše krvni pritisak, relaksira, liječi očnu mrenu, gljivice, bolesti želuca, otklanja nadutost, nervozu, te služi za regulisanje mjesečnice. 

Ruzmarin

Macina trava
Iako ovo nije začinska, nego ljekovita biljka, gospođa kod koje sam kupila presade preporučila mi je. Kako kaže, svaka žena treba imati ovu biljku. Čaj od macine trave se koristi za liječenje neplodnosti, regulisanje hormona i bolnih mjesečnica. Osim toga, koristi se i za liječenje astme, bronhitisa, kašlja, prehlade i infekcije grla. Ima blagi miris limuna. 

Macina trava
 Bosiljak
Mislim da svi u kuhinji koriste bosiljak. Ja ga jako volim, pogotovo što mi je najdraža kuhinja talijanska. Ovo je ljubičasti bosiljak, miris i okus mu je isti kao zeleni. Kako je mama već posadila obični bosiljak, bilo mi je nekako fora imati i ovaj. Osim što je ukusan, nisam znala da ima i ljekovita svojstva kao što su: jačanje želuca, potiče rad crijeva, koristi se kod bolesti pluća, živaca, depresije, kože, ženskih bolesti, za snižavanje temperatura, liječenje glavobolja, te pri ubodu insekata i ugrizu otrovnih životinja. 
Bosiljak
 Korijander
Nisam poznavala miris korijandera, najviše sam ga kupila jer se koristi u izradi gvakamoli sosa. Mislila sam kako je sličan peršunu, ne mogu pogriješiti. Ima jako snažan i neobičan miris. Potrebno je malo da se naviknete na njega. Zdravi i moćni korijander potpomaže izbacivanje toksina iz tijela, crijevnih parazita, liječenje gljivica, te tretiranje uboda škorpije i ujeda zmija. Navodno ima i narkotički efekat ukoliko se uzme u velikim dozama. 
Korijander
 Menta
Namjerno pišem menta, a ne nana. Nana me nekako podsjeća na biljku koja rate svukuda pored puta, bara i sl. Ovo nije takva biljka. Ovo je ledena menta, ima okus kao pravi mentol. Miris i okus joj je divan, hladan, osvježavajući. Čak sam pravila i sladoled od nje. Znate već svojstva mente, smiruje žaludac i nerve, a može se koristiti za napitke, čajeve, deserte, dekoracije. 
Menta
 Timijan
Ja sam izabrala limunski timijan jer me obični timijan previše podsjeća na majčinu dušicu, a toga u mojoj kući uvijek ima. Još ga nisam koristila kao začin, ali jesam u napicima. Ima jako lijep i svjež miris limuna, tako da se može koristiti sa svim sastojcima sa kojima se limun koristi. Preporučuje se za poboljšan rad želuca i crijeva, liječenje organa za disanje, urogenitalnog trakta, ženskih bolesti, bolesti živaca, za liječenje migrene. Eterično ulje timijana je toliko jako da se koristi isključivo razrijeđeno, te u velikim dozama može izazvati komu. 
Timijan
Mažuran
Posadila sam sjeme mažurana, tako da još ne znam kako miriše. Pripada istoj porodici kao origano. Jedva čekam da poraste pa da ga koristim. Za sada je u ovoj maloj saksiji koju sam zakopala u sredinu velike između ostalih biljaka. To sam dijelom uradila da obuzdam rast mente koja je poznata po svojoj nametljivosti. Mažuran se koristi za liječenje grčeva, tretiranje oboljenja usne šupljine, prehlada, razdražljivosti, migrene, čak i za liječenje HIV-a. Ima svojstvo opijata. 
Mažuran

Nije teško, niti trebate biti ekspert da posadite i održavate nekoliko začinskih biljaka, a uvijek imate svježe začine koji se ne mogu porediti sa sušenim. 
Koji su vaši omiljeni začini?

Nema komentara:

Objavi komentar